antradienis, vasario 19, 2008

Vidinės komunikacijos auditas

Infliacija, darbuotojų trūkumas ir didėjanti konkurencija versle verčia kurti naujas veiklos strategijas. Vienos įmonės stengiasi mažinti sąnaudas, kitos – atsisakyti netiesioginės veiklos, o trečios – didinti darbo našumą lojalių darbuotojų dėka. Vidinė komunikacija, kaip vadybos funkcija, – būdas išsiaiškinti, kaip darbuotojus padaryti laimingais, lojaliais ir nuoširdžiai dirbančiais.

Optimaliai panaudoti įmonės resursus vidinei komunikacijai galima tik atlikus auditą.

Auditavimo sritys:

Įmonės tikslai
Įmonės struktūra
Įmonės filosofija
Įmonės vidinė ir išorinė politika
Vidinės komunikacijos metodai (horizontalusis/vertikalusis)
Vidinės komunikacijos priemonės
Vadovo komunikacija (kiekybė ir kokybė, patikimumas, ar tinkami vidinės ir išorinės komunikacijos įgūdžiai?)
Vidiniai susitikimai (dažnumas, forma, turinys, trukmė)
Personalo poreikiai (profesiniai, sociologiniai, demografiniai, psichologiniai ir kt.)

Vidinės komunikacijos auditas – sistemingas organizacijos komunikacijos įvertinimas, kuriuo siekiama nustatyti, kas gerai funkcionuoja, o ką reikėtų tobulinti. Paprastai būna 3 audito etapai: planavimas, tyrimas ir įvertinimas.


Planavimas
Turėtų dalyvauti nuo aukščiausios iki žemiausios grandies vadovai, nes jie geriausiai pažįsta organizaciją iš vidaus ir yra suinteresuoti kokybiška vidine komunikacija. Planavimas gali vykti ir centralizuotai, ir atskiruose padaliniuose. Planavimo etape apsibrėžiama, kiek prireiks laiko, kokie yra prioritetiniai tikslai.

Tyrimas
Šiame etape atliekamas įvairių komunikacijos aspektų efektyvumo testavimas. Nustatoma: kokie yra informacijos perdavimo kanalai, priemones ir technologijos; ar aiškus turinys; ar tinkamas informacijos kiekis; ar geras vadovų ir pavaldinių susikalbėjimas; koks vidinės komunikacijos potencialas ir trukdžiai; vidinės komunikacijos poreikis iš darbuotojų pusės ir kt.

Įvertinimas
Auditorius ataskaitoje pateikia vidinės komunikacijos audito išvadas bei rekomendacijas. Jeigu auditas atliktas profesionaliai, įmonė, pritaikius tinkamą turinį ir priemones, gali racionaliau panaudoti turimus resursus ir greičiau pasiekti norimų rezultatų.

1 komentaras:

Unknown rašė...

Kaip ir vidinės komunikacijos auditas, taip ir įmonės veiklos analizė yra labai svarbi ir reikalinga, norint pagerinti darbo našumą bei rezultatus. Tuo turėtų pasirūpinti kiekviena rimta įmonė.

Laisvalaikio BLOGas
 

Įveskite savo e. paštą:

Delivered by FeedBurner